Apuseni – Peștera lui Ionele și Peștera Scărișoara

După o noapte în Arieșeni ne-am trezit înconjurați de miros de brad. Ne-am consultat cu alți musafiri în legatură cu ce trasee să urmăm zilele următoare. Ne asteptau Cheile Galbenei și Cetățile Ponorului (dar despre asta într-un alt articol). DSC_0102

La cazarea din Chișcău din păcate nu am avut parte de oameni tocmai primitori și am încercat să trecem peste asta cum am putut, dar nu am fost deloc multumiti. Vom ști să evităm acea pensiune de acum încolo.

În ziua 3 am văzut Pestera Poarta lui Ionele http://ro.wikipedia.org/wiki/Pe%C8%99tera_Poarta_lui_Ionele  la care pentru a ajunge la intrare trebuie să urci pe niște scări.

Am realizat dupa aceea că pe lângă scări curgea și râul în trepte, formând mici cascade. Ghidul ne-a ramas foarte simpatic.

DSC_0705

Intrarea în Peșteră – ->

DSC_0665

Nu este o peșteră foarte mare, dar sigur veți avea ocazia să vedeți lilieci, și destul de aproape. Încercați să-i respectați și să nu folosiți blitz-ul de la aparatele foto, sau frontalele.

DSC_0675

Ghidul de la Peșteră. Un om foarte simpatic ce mi-a permis să-i fac un portret. Această fotografie e printre preferatele mele – din categoria portret. Lumina dată de intrarea în peșteră a ajutat foarte mult fotografia.

DSC_0678

Am dat și de fructe de pădure, de fapt de fructul de pădure. 😀DSC_0689

Copacii de pe traseul intrării în peșteră.DSC_0699

DSC_0030

DSC_0033

Podul ce duce către peșteră. DSC_0042

 

DSC_0707

Și dacă tot sunteți acolo trebuie să mergeți și printre Cheile Ordancusii. Sunt foarte frumoase – se pot face cu mașina, noi am mers puțin pentru că voiam să ajungem și la Peștera Scărișoara și aveam de ocolit prea mult. Peisajul o să vă rămână în amintiri așa că nu ratați această zonă frumoasă.

Am lăsat mașina la 7 km de Peștera Scărișoara, spunând eu că nu trebuie să facem prea mult până la ea. Dar lăsându-ne furați de peisaj, oprindu-ne să facem fotografii, am făcut cam 2.5 ore sau 3, cu un mers lejer. Nu mi-a părut rău că am ales asta, pentru că dacă am fi parcurs traseul cu mașina, am fi ratat multe priveliști, sau nu ne-am fi putut bucura la fel de mult de ele.

Acum urmează muuulte fotografii:

DSC_0709

DSC_0711

Apuseni înseamnă Căpițe de fân!DSC_0733

Drumul lung pe șosea, mă întreb câte gânduri rele mi-au fost puse pentru că am propus să facem traseul pe jos 😀

DSC_0737

DSC_0743

DSC_0749

DSC_0751

DSC_0755

DSC_0766

DSC_0774

DSC_0787

Casa cu scară. Îmi place foarte mult cum arată.DSC_0788

DSC_0792

DSC_0798

DSC_0801

DSC_0804

DSC_0820

DSC_0832

Încă puțin până la Peșteră!

DSC_0835

DSC_0838

DSC_0839

DSC_0847

Am ajuns într-un final aproape de peșteră. Ne-am așezat la o bere/suc și plăcinte cu gem de afine. Trebuie neaparat să încercați aceste plăcinte de la intrarea drumului spre Peșteră (unde se termină soseaua și începe drumul forestier). Sunt usor de găsit, mie deja mi-e poftă numai cât scriu despre ele. –>

dsc_3721

 

Coborârea în Peșteră și Adina, cea care găseste întotdeauna energie în drumeții lungi. Pe masură ce coboram temperatura scădea. Nu-i înțelegeam pe cei care aveau doar un tricou pe ei. Jos este un ghețar și undeva la 0 grade.  DSC_0858

Deschiderea peșterii

DSC_0866

 

Ca să vă faceți o idee cam cât am coborât până în Peșteră. DSC_0873

DSC_0874

Prima bucata de gheta, in forma de cap de lup, ne-am gandit noi.DSC_0877

 

Frumosul Ghețar ce are peste 4000 de ani vechime.  DSC_0881  DSC_0885

DSC_0895

Nu puteam întârzia prea mult în peșteră, pentru că trebuia să facem și traseul până la mașini, asa ca ne-am hotărât să ne întoarcem. Am încercat sa opresc pe cineva sa ne duca șoferul până jos la mașina ca să vină să ne ia de pe traseu, dar singurii care au oprit nu aveau loc în mașină :))) Așa c mai încet sau mai repede am început să mergem spre mașină. DSC_0898

DSC_0899

DSC_0904 Deci 14 km dus-intors, de care ne-am bucurat.

DSC_0906

 

DSC_0211

 

DSC_0232

DSC_0305

DSC_0918

DSC_0925

Undeva jos se vede un punct alb, acela este Mihai care s-a gândit să facă un „mic” ocol să fugărească păsări.

DSC_0927

DSC_0961

Chiri , pe care l-a prins febra fotografiei. 😀

DSC_0973

DSC_0979

DSC_0987

DSC_0989

DSC_1010

DSC_1018

DSC_1023

DSC_1040

Și am ajuns la locul în care lăsasem mașina. Nu mai avea timp să ajungem  la Ghețarul Vârtop, deja se făcuse în jur de 7 seara și l-am fi găsit închis cel mai probabil.  DSC_1046

DSC_1051

În Apuseni nu e de ajuns să stai 2-3 zile, trebuie să te desprinzi de oraș ai măcar o săptămână ca să te poți bucura de frumusețea naturii. De Peșteri, ape, căpițe de fân.

 

~ de aneresia pe 3 Iunie, 2014.

Lasă un răspuns

 
