Măcin la jumătatea lui Martie

Dacă acum câteva zile era doar ploaie și nu credeam că mai apuc să văd brandușele în Măcin, iată că vremea ne-a făcut o supriză și norii au fugit făcând loc căldurii soarelui. Am profitat Sâmbătă pe 15 (ne-am gândit să nu riscăm cu ziua de duminică pentru că se anunța un pic de ploaie) și am fugit în Măcin. Până la urmă am ajuns să plecăm 20 de oameni într-o tură de o zi. Ne-am hotărât să facem mai întâi Cheile Chediului pentru a vedea cascada primăvara devreme, când e cel mai spectaculos.

Neasteptat de multa apa, curgea voioasa.

DSC_6385

DSC_6376

DSC_6363

Noi ne-am cățărat  pe lângă ea. Am descoperit pe pereții cheilor foarte mult mușchi de un verde parcă ireal, așa cum e iarba proaspăt ieșită, de îți vine să te așezi lângă ea să-i simți mirosul, iar dacă îndraznești să-l atingi și să-i tulburi liniștea, ai să vezi cât de moale este.

DSC_6404

DSC_6394

Tura aceasta mi-a pregatit multe surprize, cer senin, oameni zambitori si natura.

După pereții plini de mușchi, am ajuns și în pădure, unde ne întâmpina o mare de ghiocei și viorele. Ghioceii erau aproape trecuți, probabil dacă am mai fi așteptat o săptămână nu i-am mai fi găsit. La fel și viorelele, majoritatea crescuseră foarte mult și erau puse la pământ de vântul puternic. Erau kilometri întregi de verde, alb și violet, o combinație atât de frumoasă, încat ori nu mai vedeam pe unde calc, incercând să nu scap nici un centimentru de priveliște, ori eram prea atentă pe unde calc, încercând să evit florile, cu toate că era destul de greu, atât de des le întâlneai.

DSC_6415

DSC_6535

DSC_6426

Pentru cei care nu au avut aparate de fotografiat cu ei, le mulțumim pentru răbdarea pe care au avut-o cu noi cei care ne opream la fiecare 2 minute pentru că mai găseam încă ceva de fotografiat.

Am încercat să prind fiecare tip de floare, dar am și ratat câteva sunt sigură.

Primele

DSC_6342

Toporași

DSC_6345

Ghiocei

DSC_6447

Viorele

DSC_6538

Flori mov

DSC_6391

Viitorii bujori

DSC_6461

Ceva floricele galbene

DSC_6528

Branduse Albe

DSC_6484

Copaci rozii

DSC_6531

Dacă nu luam hotărârea de a face un al 2-lea traseu în aceeași zi, nu am fi văzut superbele Branduțe Galbene, care sunt foarte rare(în Măcin). Noi le-am văzut cam pe o distanță de 10 metri.

DSC_6640

Am prins o lumină de apus extraordinară, un soare imens și o lună plină ce ieșea de după munți.

DSC_6568

DSC_6636

DSC_6475

DSC_6445

DSC_6428

DSC_6642

Nu am văzut până acum atât de mulți oameni în Chei (ce nu erau cu noi), dar ei au ales alt traseu, noi am mers prin Chei, ei  deasupra cheilor. Intr-un fel e bine pentru că s-a mai linștit un pic atmosfera.

Nu uitați să profitași de vreme și să faceți cât mai multe plimbări pe munte, până la următoarea drumeție bucurați-vă de vremea capricioasă a primăverii.

DSC_1115

~ de aneresia pe 19 Martie, 2014.

Lasă un răspuns

 
