Poveste despre Cehia

Draga Cititorule,

Astăzi este o zi plină de ceață si mult prea friguroasă, după atâtea zile cu grade peste 0. Cred că iarna vrea să se răzbune, încă vrea sa arate că mai poate. Tu cum ești astăzi?

Nu-mi amintesc dacă ți-am spus, cel mai probabil nu, anul trecut la începutul lui August am ajuns în frumoasa Cehia.Sunt sigură că ai auzit despre Praga si aglomerația ei, dar Cehia înseamnă mult mai mult decât Praga.

brno

Am ajuns acolo luând autocarul din Viena la Brno. Despre Viena am să-ți povestesc într-o altă scrisoare. Drumul a durat în jur de 2 ore. A fost destul de  confortabil, plus că autocarul era dotat cu câte un ecran la fiecare scaun și puteam sa ascultăm muzică sau să ne uităm la un film. Am primit căști iar aproape de jumătatea drumului puteam alege între a servi o cafea, un cappuccino sau o ciocolată caldă. Dacă ești curios, aceasta este compania de autocare pe care o recomand cu drag: http://www.studentagencybus.com/

Și am oprit în gara din Brno, unde ne aștepta prietena cea mai buna a celei cu care am plecat în aceasta frumoasă vacanță. Ne-a dus la ea și ne-a dat câteva momente de respiro, dar nu foarte multe, pentru ca după ne-a și scos în oraș. Am uitat să menționez, în drum spre ea am întâlnit primul cățeluș din rasa Corgi, pe care îl vedeam live. Nu știam dacă e ok sau nu, dar nu am rezistat tentației de a nu mă juca cu el și bine-nțteles că m-am dus și am început să=l mâmgâi. A fost un moment foarte drăguț – Corgi e rasa mea preferată – iar stăpânul nu a fost deloc reticent chiar îmi zâmbea.

Centrul Comercial din Brno

DSC_0895

DSC_0899

Sculpturi din nisip in Centrul Brno-ului

DSC_0897

Primul local în care am intrat să servim o bere, ocazie cu care am învățat și primul cuvânt în cehă: pivo ~ bere, era în curtea facultății de arte. Un loc în care aflasem că există perne atârnate de tavan. Am nimerit la o reuniune a comunității spaniole din oraș, și da, se vorbea aproape numai în spaniolă. La un moment dat încercau să ne convingă să vorbim în spaniolă, pentru că,  spunea unul dintre ei, e cea mai tare limbă. Le-am spus că voi vorbi în spaniolă în momentul in care vor vorbi și ei în română… Ei au continuat cu spaniola, eu cu engleza. Ne înțelegeam, ceea ce era perfect pentru mine.

Ziua 2 – zi de cumpărături și relaxare.

În restaurantul din următoarele 2 fotografii se fabrica bere neagra pe care o vindeau clienților, se pot vedea cazanele.

DSC_0906

DSC_0905

Un Pandantiv ce şi-a ales singur stăpânul.

DSC_0908

Brbo văzut de la terasa de pe acoperișul  unui restaurant.

DSC_0924

În spate este un balon cu aer cald. Eram foarte curioasă de unde se putea face o astfel de excursie, dar nu am reușit să aflu.

DSC_0931

DSC_0934

În zare puteți vedea castelul Spilberk ~ Hrad Spilberk, pe care l-am vizitat în următoarea zi.

DSC_0936

Ziua 3

DSC_0946

DSC_0953

DSC_0962

DSC_0950

Să te uiți mai atent:

DSC_0939

In drum spre Hrad Spilberk

DSC_0968

Am să continui această scrisoare zilele viitoare.

P.S.: Urmează câteva poveşti simpatice şi multe alte poze.

~ de aneresia pe 17 Februarie, 2013.

Lasă un răspuns

 
